جشنواره مردمی فیلم عمار - خراسان جنوبی

جشنواره مردمی فیلم عمار - خراسان جنوبی

جشنواره مردمی فیلم عمار - خراسان جنوبی
جشنواره مردمی فیلم عمار - خراسان جنوبی

جشنواره مردمی فیلم عمار - خراسان جنوبی

جشنواره مردمی فیلم عمار - خراسان جنوبی

وقتی شاگردان شهید پدر، خون شهید پسر را زنده می کنند

«خبر غرور انگیزی منتشر شد و درنگ را جایز ندانستم. گردان های مجموعه شهدای والامقام قنیطره در مقاومت لبنان (حزب الله) موفق شدند یکی از کاروان های نظامی ارتش اسرائیل را در سرزمین های اشغالی هدف قرار دهند. با خود گفتم سلحشوران مقاومت به عمق خاک دشمن حمله می کنند و من نیز باید نقش خود را در این صحنه بازی کنم....

سرویس بین الملل شفاف – در پی انتشار خبر عملیات گردان «مجموعه شهدای قنیطره» وابسته به حزب الله لبنان، علیه رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی، یکی از خبرنگاران مشهور لبنانی (نجوی ضاهر) نزد خانواده شهید مغنیه رفت و با پدر و مادر دو شهید این خانواده به گفت و گو نشست.

به گزارش سرویس بین الملل شفاف، نجوی ضاهر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر در توضیح این گزارش نوشت: «خبر غرور انگیزی منتشر شد و درنگ را جایز ندانستم. گردان های مجموعه شهدای والامقام قنیطره در مقاومت لبنان (حزب الله) موفق شدند یکی از کاروان های نظامی ارتش اسرائیل را در سرزمین های اشغالی هدف قرار دهند. با خود گفتم سلحشوران مقاومت به عمق خاک دشمن حمله می کنند و من نیز باید نقش خود را در این صحنه بازی کنم. لذا بلافاصله به منزل پدر شهید عماد مغنیه رفتم؛ نزد کسانی که خون فرزند و نوه شان، این عملیات مبارک را رقم زده است.»

اختصاصی شفاف - واکنش خانواده شهید مغنیه در مورد عملیات امروز حزب الله علیه اسرائیل
یکی از موشک های به کار رفته در عملیات امروز حزب الله، منقش به نام شهید جهاد مغنیه بود.
  
سرویس بین الملل شفاف، متن کامل این گزارش را ترجمه و منتشر کرده است:

هنوز داغ عزا بر در مادر شهیدان بود. مادر در حالی صحبت می کرد که هنوز یاد شهیدان عماد مغنیه، جهاد مغنیه، فواد مغنیه را در دل دارد و از عمق جان برای فراغ آنان می سوزد. با این حال، زمانی که از عملیات امروز صبح صحبت می کنیم، برق شادمانی در چشمانش قابل مشاهده است و می گوید: «این عملیات حماسه بود؛ اما کار ما هنوز تمام نشده است!»

ابیة صابرة، مادر عماد است. از او می خواهم نظرش را در مورد عملیات امروز بیان کند: «بله، ما منتظر عملیات انتقام گیری بودیم. امروز، یک روز تاریخی و باشکوه برای ما بود که مردان خدا در عمق سرزمین های اشغالی برایمان رقم زدند. همه ما به این عملیات افتخار می کنیم.»

اختصاصی شفاف - واکنش خانواده شهید مغنیه در مورد عملیات امروز حزب الله علیه اسرائیل
وحشت و اضطراب اشغالگران از عملیات تلافی جویانه حزب الله

از مادر می پرسم "به نظر شما اگر عماد زنده بود، امروز چه احساسی داشت؟" «نیازی به گمانه زنی نیست. همه شهدا نزد خدا مأجور و زنده هستند و اعمال ما را می بیننند. آن ها، در وصیت نامه های خود به خوبی و صراحت انتظارات خود را بیان کرده اند. اساسا مقاومت به برکت همین رشادت ها و همین خون های مبارک زنده است و ما در مقاومت اسلامی لبنان، مشی و مرام خود را از همین منبع ارزمشند (وصایای شهدا) در کنار متون مقدس همین شهدا استخراج می کنیم.»

یادآوری می کنم که این عملیات در پاسخ به عملیات قنیطره بود که در خاک سوریه واقع شد. اما او حضور در سوریه را نیز در راستای مبارزه با اسرائیل دانست: «همواره گفته ایم که مسأله اول ما آزادسازی قدس و مبارزه با اسرائیل است. اما خب تیزبینی رهبر مقاومت بود که توانست عمق نفوذ اسرائیل در سرزمین های عربی را شناسایی کند و هشدار دهد که جریانات منحط تکفیری، در حال اجرای نقشه های اسرائیل هستند؛ لذا اجازه ندادیم نقشه های اسرائیل در سرزمین های عربی و اسلامی مطابق برنامه های شیطانی اجرا شود. ما دژ مستحکمی علیه اسرائیل هستیم که اجازه نمی دهیم کسی به این دژ و این مرام، خدشه وارد کند.»

از او می پرسم تفاوتی میان فواد، عماد و جهاد نمی بیند؟ بالاخره فواد در عملیات مستقیم علیه اسرائیل کشته شد؛ در حالی که عماد در خیابان های دمشق ترور شد. جهاد نیز در خاک سوریه (قنیطره) و در حال عملیات علیه گروه های تکفیری، از سوی اسرائیل کشته شد. مادر این بار با حرارت پاسخ می دهد: «خب با اندکی دقت می بینید که هر سه نفر را اسرائیل ترور کرده و مسئولیت آن را بر عهده گرفته است. همین نکته نشان می دهد امتداد مقاومت و حتی به تعبیری عمق نفوذ مقاومت در سرزمین های عربی و اسلامی را ما نشانه گرفته ایم که دشمن وادار می شود به صورت مستقیم و بدون واسطه در خاک سوریه عملیات ترور را انجام دهد.» البته همین جاست که لحن کلام مادر تغییر می کند: «از شما می خواهم شرایط امروز را در نظر بگیرید. امروز در جنوب [لبنان] جشن و سرور بپاست و متقابلا در سرزمین های اشغالی، همگان در رعب و وحشت به سر می برند. بیایید در مورد عملیات با شکوه امروز صحبت کنیم. مقاومت نشان داده که حافظ شرف و عزت همه مسلمانان و اعراب است. البته که غیرت و عزت سلحشوران مقاومت به اندازه ای است که قلب های ملت را استوار کرده و فردای باشکوه را برای ما رقم بزند.»

اختصاصی شفاف - واکنش خانواده شهید مغنیه در مورد عملیات امروز حزب الله علیه اسرائیل
شبکه ده تلویزیون دولتی اسرائیل، محل دقیق اصابت موشک ها به کاروان حامل سربازان اشغالگر را نشان داده است.

به درخواستش احترام می گذارم و از تماس های احتمالی مسئولین حزب الله می پرسم. لحن وی کمی آرام شد، اما به نظر می رسید هنوز داغ فرزندانش را در دل دارد: «یکی از رهبران حزب الله تماس گرفت و به من گفت: "ما (رهبران مقاومت) برای عرض تسلیت یا عزاداری بابت شهادت نوه شما (جهاد مغنیه) به خانه تان نمی آییم! زیرا می خواهیم نخست، عملیات انتقام جهاد را اجرا کرده و سپس همزمان با سرور ملت مقاوم لبنان به دیدار شما بیاییم.» آیا از این سخنان آزرده نشدید. قاطعانه می گوید: «اتفاقا این سخنان به ما امیدواری دو چندانی را داد که به زودی شاهد شکست هیمنه عنکبوتی اسرائیل خواهیم بود. چندی بود که ملت مقاوم ما در جنوب، انتظار عملیات غرورآمیز علیه اشغالگران را می کشید. تکفیری ها هم پیمان با اسرائل، چند عملیات تروریستی را در ضاحیه، بعلبک و جنوب علیه ملت قهرمان تدارک دیدند و حتی اخیرا به حمله نسبت به جنوب اکتفا نکرده و سربازان ارتش را در شمالی ترین نقاط کشور ربودند و سر بریدند. ملت ما سرافرازتر و غیورتر از آن است که سرکوب تکفیری ها در سوریه را پاسخ آن عملیات بداند؛ مدت ها وبد که می خواستیم به قلب دشمن یعنی همان اسرائیل حمله کنیم. ما بار دیگر به این صهیونیست ها نشان دادیم که معجون مقاومت به صورتی است که به ازای هر خونی که ریخته شود، توان ما چند برابر می شود.»

از او پرسیدم اگر سید حسن نصرالله برای تبریک این عملیات به خانه شان بیاید، به او چه می گوید: «یادآوری می کنم که هنوز انتقام خون شهدا را نگرفته ایم. عملیات ما، تنها و تنها در روزی به پایان می رسد که نماز فتح را در مسجد الاقصی بخوانیم. اما از وی قدردانی می کنم که وحشت را در دل اشغالگران جاودانه می کند و سرور را به ملت داغدار ما هدیه می دهد.»

از او می خواهم، مخاطب حرف آخرش را من و همه خبرنگاران منطقه قرار دهد: «باید همه مسلمانان توجه کنند که چه کسی بیش ترین ضربات را به اشغالگران وارد کرده است. چه جریانی است که نه تنها در برابر آمریکا سر تعظیم فرو نیاورد، بلکه به چنان هیبتی دست یافته که آمریکا ناچارا اصل وجود آن را قبول کرده است. به گوش همه ملل منطقه برسانید که حضور مقاومت لبنان در سوریه و لبنان، تنها به حکم تشدید توان و توشه برای نبرد اصلی استو نبرد اصلی ما آزادسازی فلسطین از رود تا دریا (من النهر الی البحر) است و  ما تا آن روز، حتی یک قدم هم عقب نشینی نخواهیم داشت.»
نظرات 2 + ارسال نظر
راه مقاومت جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 12:29

لبیک یا حسین لبیک یا نصر الله .

reza جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 09:43 http://varzeshonline.blogsky.com/

زنده باشی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.